2022-10-17 13:49Pressmeddelande

El Taco Truck lanserar ny produkt exklusivt på webbshoppen

El Taco Kit - El Taco Trucks tacokit som säljs via webshop eller via skollklasser och idrottsföreningar."El Taco Kit" som finns till försäljning på eltacotruck.se

El Taco Truck tar nästa steg mot att måla tacolandskapet rosa och öppnar upp för direktförsäljning till konsument på hemsidan.

Sedan starten av El Taco Truck har tacoföretaget stärkt upp sitt varumärke med merch-produkter, som efter en ökad efterfrågan resulterade i en digital merch-shop på varumärkets hemsida. En onlineförsäljning som som nu breddas genom “El Taco Kit” - det färdiga tacokitet för tacoälskaren.

Produkten har tagits fram för att exklusivt kunna erbjuda konsumenten en produkt som inte finns att köpa i hyllan i matbutiken idag - men som trots det innehåller ett urval av El Taco Trucks tacotillbehör. Kittet består av tre såser, majstortillas och vetetorillas, två kryddmixer samt merchprodukter i form av stickers och tatueringar.

Utöver försäljningen på El Taco Trucks hemsida kommer tacokitet även att säljas genom Team Forza. Ett företag som hjälper skolklasser och idrottsföreningar att samla ihop pengar till den gemensamma kassan. Du kan läsa mer om försäljning av “El Taco Kit” via Team Forza här.

Kitet består av:
Fresco Sauce
Jalapeño Lime Mayo
Habanero Salsa
Classic Spice Mix
Smokey Spice Mix
Corn Tortillas
Tortillas
Tatueringar
Stickers

Om El Taco Truck

El Taco Trucks resa började 2012 som Sveriges första foodtruck. Med mexikanskt inspirerad mat skapade grundarna Nikola Adamovic och Niklas Bolle en stark följarskara - vilket bidrog till foodtruck-trend som följde i Sverige. De identifierade en enorm möjlighet att föra El Taco Trucks koncept med smakrik, mexikansk-inspirerad mat till detaljhandeln och är på väg att omdefiniera det vi idag kallar ‘tex mex’. El Taco Trucks veganska produktlinje finns tillgänglig i alla stora matbutiker runtom i Sverige samt hos livsmedelskedjorna Kesko i Finland, Bilka, Netto och Føtex i Danmark och Kronan på Island.